Nostalgi.

Vi lyssnar på VNVnation. Arvika 07... Jag, Tobbe, Karolina och Linnea.. Den sista dagen så var pengarna slut och vi levde på öl, jag vrålade "FESTIVAL!!!" i tältet och vi sjöng "Älskat Ivor" med 50Hertz, inte bara en vers, utan hela låten. Grillningen ikväll gick bra, jag kunde faktiskt känna på lukten när det var klart. Det blev paprika och kyckling som grillades, Karolina gjorde ris, och Elin gjorde en jättegod sås! Jag sitter här och känner mig jättenostalgisk och funderar över mitt liv. För ett par veckor sen så insåg jag vad jag ska bli när jag blir stor, idag så kom mamma och jag överens om att jag ska få lägenheten när jag fyller 18 och jag har allt rätt så planerat. För cirka 2 dagar sen så kollade jag på en debatt mellan vänstern och högern och blev riktigt intresserad. Åldersnojjan börjar komma lika påsmygande som Nils svettpanik. Snart är jag vuxen.., och då är det för sent. Jag ångrar en massa saker som jag vill rätta till. Men det går inte. Alla idioter man dragits med, alla dumma saker man sagt, alla gånger man bara sket i att gå till skolan, alla gånger jag låtit mitt privatliv gå ut över mina studier. Jag har gjort ett val nu. Jag har börjat hålla mig till vissa människor, vissa plattser, vissa saker jag har rätt att göra, och vissa saker jag inte gör. förut så var det go with the flow, förut var det lyssna på andra och vija ha allas bekräftelse om att det stod rätt till. Det var först när jag insåg att jag faktiskt kunde göra nått och ta tag i allt själv som jag fick den bekräftelse jag ville ha. Men nu så är det ingen "tyckasyndom" bekräftelse, nu så finns det nått mer att snacka om än hur dåligt allt är. Nu är det faktiskt riktigt bra :) God natt på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0